Wednesday, September 4, 2019
Is The Canadian Cable Television Industry a Natural Monopoly :: essays research papers
Chapterà à à à à Outline Prefaceà à à à à Chapterà à à à à Titleà à à à à Page Prefaceà à à à à à à à à à Outlineà à à à à 1 Ià à à à à à à à à à Introductionà à à à à 2 à à à à à Aà à à à à The Canadian Cable Television Industryà à à à à 2 IIà à à à à à à à à à Detailsà à à à à 3 à à à à à Aà à à à à Modelà à à à à 3 à à à à à Bà à à à à Dataà à à à à 4 IIIà à à à à à à à à à Externality Effectà à à à à 10 IIIà à à à à à à à à à Comparison with Telephone Industryà à à à à 12 IVà à à à à à à à à à Referencesà à à à à 14 Tableà à à à à Titleà à à à à Page 1.1à à à à à à à à à à 2003 Market Share of Canadian Cable Companies.à à à à à 2 2.1à à à à à à à à à à Canadian Cable Industryà à à à à 5 2.2à à à à à à à à à à Rogers Communications Incorporationà à à à à 7 2.3à à à à à à à à à à Shaw Communications Incorporationà à à à à 8 2.4à à à à à à à à à à Cogeco Cable Companyà à à à à 9 3.1à à à à à à à à à à Marginal Private Benefità à à à à 11 3.2à à à à à à à à à à Marginal Private Costà à à à à 11 3.3à à à à à à à à à à Demand Schedule of the marketà à à à à 12 Figureà à à à à Titleà à à à à Page 1.1à à à à à à à à à à 2003 Market Share of Canadian Cable Companies.à à à à à 2 2.1à à à à à à à à à à Conventional Depiction of Natural Monopolyà à à à à 4 2.2à à à à à à à à à à Measurement of Possibility of Natural Monopolyà à à à à 5 2.3à à à à à à à à à à Canadian Cable Television Indusryà à à à à 6 2.4à à à à à à à à à à Rogers Communications Incorporationsà à à à à 7 2.5à à à à à à à à à à Shaw Communications Incorporationà à à à à 8 2.6à à à à à à à à à à Cogeco Cable Companyà à à à à 10 3.1à à à à à à à à à à Externality Effect of Regulation of Cable Industryà à à à à 12 Chapterà à à à à Introduction 1à à à à à A. THE CANADIAN CABLE TELEVISION INDUSTRY It all started back in 1981 when Vidà ©otron Ltà ©e and La Presse introduce the first electronic newspaper via cable in Montreal. One year later, The Canadian Radio-television Commission licensed Canada's first pay services and 58% of home televisions were connected to the cable television. The majority of industry members have formed an association the CCTA ââ¬â Canadian Cable Televisions Association, to have a unified word when facing regulators, help promote the industryââ¬â¢s services. Table 1.1 and figure 1.1 show that CCTA have through its members a control over more than 70% of the Canadian cable services. Table 1.1à à à à à à à à à à Market Control (2003) ROGERS à à à à à 30.30% SHAW à à à à à 27.20% COGECO à à à à à 11.20% EASTLINK à à à à à 3.20% ACCESS à à à à à 1.00% MONARCH à à à à à 0.80% OTHER* à à à à à 26.40% TOTAL à à à à à 100% *less than 50,000 customers each Figure 1.1à à à à à 2003 Market share of Canadian Cable Companies Since its inception, cable television service has been subject of substantial intervention on the part of regulators in Canada. The Cable television operators are licensed by a single federal regulatory authority, the CRTC. It classifies Licensed Service Areas (LSA) based partly on the current subscription level within the LSA and partly on the quality of broadcast reception available to the service provider. The issues to be addressed in this paper are the following: à à à à à Was the enforced monopoly provision of basic cable television justified? Chapterà à à à à Details 2à à à à à A. MODEL When a monopoly occurs because it is more efficient for one firm to serve an entire market than for two or more firms to do so, because of the sort of economies of scales available in that market. A common example is water distribution, in which the main cost is laying a network of pipes to deliver water. One firm can do the job at a lower average cost per customer than two firms with competing networks of pipes. Monopolies can arise unnaturally by a firm acquiring sole ownership of a resource that is essential to the production of a good or service, or by a government granting a firm the legal right to be the sole producer. Other unnatural monopolies occur when a firm is much more efficient than its rivals for reasons other than economies of scale.
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